CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 7, 2009

kali ni ringkas je nk cerita...

aku sedang mengalami gangguan prasaan..

1. stress di tempat keje

pekerjaan sekarang ialah SEORANG GURU!!!


aku pon tak percaya.. tapi nih la hakikatnye... oh tidak!!

ya Allah, ko tabahkan la hatiku untuk aja budak2 nakal tu...

sapa2 yang penah tgk cerita yankumi sensei (gokusen)??

kalu korang nk tau, dalam cite tu, cikgu dia nih ada anak murid yang biadab, jahat gile... bila masuk je kelas, dia akan tengok murid2 dia duduk atas meja, main dam, dan lain2 lagi...

untuk pengetahuan korang, murid2 aku, salin tak tumpah perangainye macam murid2 yankkumi sensei macam dalan crite gokusen tu!!!

pendek kata, AKU TAK PENAH BALIK KE UMAH DENGAN PERASAAN YANG CERIA... hari2 nk marah je masuk kelas tu...

GRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



2. sedang mengalami gossip liar

cukup lah kalu aku kata aku sedang mengalami tohmahan tentang aku n dia...

perkara yang tidak betol dah menjadi buah mulot orang...

tapi, tak mengape la... mungkin ada hikmahnye... sabar aje la...


kite sabar je la awak..


mari menceriakan diri sendiri
v(*_*)v


Sunday, October 4, 2009

ayayaya!!!

baru sekarang aku mau update blog tersayang nih..

bukannya apa, internet tiada di sisi...

masih blom terlalu lmbat utk ucapkan slmt hr raya kpd smua...

ok la, gtg..

nnti ada masa nnti aku akan update lagi... cerita pasal cikgu!!!

Thursday, August 20, 2009

kehilangan, so sad!!!!

kejadian nih dah lebih kurang 2 minggu jadi kat aku.. maybe more than 2 weeks kot... mmg la nk cerita kat blog nih, tapi aku perlukan masa utk menenangkan jiwa aku dulu.... bila dah dapat terima kenyataan, br la aku tulis...

agendanye ialah kehilangan telefon, duit 300, ic, lesen, kad2 bank, dgn kad smile (isik myk tu la...)



telefon yg sudah ilang... sedeh tau...
walaupon murah je, tp aku beli masa takde duit... jadi aku rasa tepon tu mahal la... baru pakai 6 bulan, dah kena curik plak... sedeh!!!! wa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(


bayangkan aje la keadaan aku masa tu... aku nk g bayar sewa jubah hari isnin dgn mimi... segalanye ilang hari sabtu tu... mana aku nk cekau duit banyak2 dalam masa 2 hari tu?? aduh hai... naik gila aku dibuatnye... nk kuakan duit kat bank, kad atm ilang... nak guna buku bank plak ic pon ilang... jadi aku mati kutu la..

but, thanks to my sinchan sbb dia bg aku pinjam duit dia dulu utk byr smua tu... then, aku ganti semula masa hari konvokesyen...



with my chan...


yang best nye, bapak bg aku tepon baru... yey!!! tapi, sebelom dia bg, dia kata "jgn sampai ilang lg plak" huhuhhuu

harap kali nih takkan ilang!!!


konvo

sedar tak sedar dah 2 minggu aku konvo..

ok, kali nih aku tanak ckp panjang2.. nk cerita skit2 je...


buku konvokesyen...



dapat bunga n bear kecik.. sinchan bagik!!

sebenanye ada lagi adiah dr syikin.. tp lupa nk amik gmba.. tq syikin...
aku

dia pon datang jugak...


ok, sekian...

Wednesday, July 15, 2009

minggu terakhir

hello...
telah sekian lama aku menyepi.. bknnye malas, tapi tak de cerite pon...
agak bz pon ye jgk...

minggu nih ialah minggu terakhir aku kat sini...
perasaanya: suke ke?? + sedih ke?? *ke aku nih takde pasaan?*

ape2 pon, hidup mesti diteruskan..


aku sedang berpikir.. lepas praktikel nih, aku nk buat ape ek??
nak cari keja sambilan sementara tunggu grad ke??
ke nk lepak je kat umah??
tapi kalu lepak je, bosan plak...
hurm... nnti la pikir.... hihihihhi



GAMBAR KENANGAN

dari kiri: lokman, aku n mad


abg zainol

kasot pinjam!!!
walah! besar gilak...


ok, gtg... da~

Friday, June 19, 2009

dikejar oleh anjing yg gila

urm.. ape nk tulis ye?? ...........................

ha, sehari sebelom balik ke negeri sembilan, kak huda ajak, nora and aku g mkn kat lua.. mula2 tu ingtkan kat warung man ke, pinang sebatang ke, river siide ke... tiba2 je kreta abg azmir menghala ke BP..

aku pon tnye nora, "mkn kat ne? jauh dah ni.."
nora reply "tah" sambil wat muke kompius,,,

tetibe je belok ke BP mall..yehaa!!! mmg nk g pon BP mall sebab ada barang nk beli...
rupe2 nye g mkn pizza!!! aduh3.. terharu nye... ahahahaha!!!! dah la hari sebelumnye hafiz blanja mkn kat river side.. alhamdulillah, murah rezeki...
thanks to koda abg azmer.. ngee~

makan dan mkn lg...

pose!!

mereka

kami!!

*************************************************************************

ok, tu bulan lepas punye cerita... nih aku nk cerita hari ni punye cerita... cerita dikejar oleh 3 ekor anjing yg kena rasuk..

ceritanye begini.. aku n faiz kena buat traffic inventory.. pastu ukur plak kedalaman sump... masa tu aku ukur sump tu sorang2, faiz plak ukur guard rail.. tgh syok2 mengukur sump, tetibe anjing 2 ekor menyalak sambil berlari kat aku...

dengan terkejutnye aku lari lintang pukang mcm org sasau!! kuang asam punye anjing.. cett!!!
bile dah berlari penuh emosi, aku pon stop la sbb dah jauh dah aku lari.. anjing tu pon dah tak nmpak aku... dalam hati kata "alhamdulillah, nsb baik sempat"

tetibe ada plak sekor lg anjing yang jaraknye kurang dr 15m dgn aku.. dia mula2 tak kejar,, dia nyalak je... aku pon jalan dgn wat tatau je...

tetiba sekor lg anjing kena rasuk!! dia kejar aku selaju2 nye... aku pon melompat terus lari mcm org sasau lg... tetibe ada bunyk "tup!!"
ingt kan bunyi ape la... rupe2 nye, anjing tu kena baling dgn kayu... kena kpala dia kot... tetibe aku rase kesian kat anjing tu... sbb anjing tu terus terduduk... rupe2 nye yg baling anjing tu adalah tuan anjing tu...

mak aih!!! mg kuat la agaknye... tapi, kalau tuannye tak baling anjing dia, misti aku dah kena gigit kat anjing dia tu... n aku pon ntah2 dah masuk hospital dah skrg nih... kan3???

tapi, buatnye la tuan anjing tu terbaling kayu tu kat aku, gerenti ke hospital jgk aku jawabnye.. ahahahha!!!

apa2 pon, thanks to auntie chow sebab dah selamatkan aku dr anjing dia yg kena rasuk tu..

mood hari ni - penat berlari!!!!

Wednesday, June 17, 2009

mood - marah!! damn much!!

EEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
geram3!!! marah3!!!!!!!! huhhh!!!!!

tapi kena bersabar... harap dpt menahan sabar... *tp sebnanye sakit ati gile nih... rase nk jerit kuat2*

tak pe la.. aku nk diamkan diri aje... malas nk layan org mcm ni.. kalu layan, ati sakit.. baik tak payah layan.. kalu ye, ye kan aje.. kalu tak, tak kan aje.. lantak kau la nk ckp pe pon.. mls dah aku nk pikir2 menyemakkan kpala otak aku yg dah tersedia berserabut nih ha..

ayat aku utk kau : "sudah la kau..blah la.. jgn memekak2 lg dgn aku"

Monday, June 15, 2009

her big day

mcmana nk crite ye??

urm.. pendek katanye aku gembira dgn majlis pertunangan seorang sahabat aku nih la.. on that day, she is so sweet, charming, and so beautiful.. as a friend, for me, she is very kind person, a good listener, *walaupon dia sendiri ada masalah yg banyak, dia tetap dengar jgk..*, friendly, caring jgk la.. huhu!! ape lg ek?? aku pon tak ingt la.. ehehehehe!!! as a conclusion, dia nih seorang yg baik hati.. syukur ada kawan mcm dia.. ngee~

to empunye badan: akhirnye i tau sape yg berjaya curik hati u.. berahsia ye??? ahahahah

gamba dia tak ada sbb tak sempat nak amik pon.. gamba di sekitar umah dia je yg sempat aku amik..

aku dgn arin *my sister*

arin, aku (yg bertambah itam n gemok.. adoi!!!!)
yg kecik tu fatehah yg mengada2.. (sempat lg aku hangkot budak nih.. ehehe)



after that, i went to see my sinchan.. ehhe!!!


masih berbaju kurung g ulu bendol.. ngeheheh!!

sinchan

kami


Tuesday, June 9, 2009

site visit at malacca

hello everyone..
rasa dah lama tak update... ceritenye ada, tp malas nk bercerita... bukannye kedekut cerita, tapi gambar peristiwanye takde... jd malas la nk bercerita psl kesah yg takde gamba... rasa tak lengkap plak kalu cerita tak de gamba.. mcm irama tanpa lagu, mcm ombak yg tiada pantainya, pincang la ia... ahahahahaah!!!!

ok, dah3.. jgn mengarut lg *apalah aku nih...* aku nak bercerita pasal pergi site melaka minggu lepas.. en fakhrul suruh g mlaka utk tgk building plak.. kat lenggeng nih buat jalan... dia kata, kami nih sebagai pelajar praktikel, takleh la tunpu 1 projek je.. kena la amik tau psl yg lain2 juge... site mlaka nih ialah projek membina sekolah rendah... lokasi dia kecik je.. *jimat tenaga..*


adik mat mcm biasa la.. dia bkn addict dgn bergamba nih...

dari kiri: adik matt, abg paiz, aku ler, adikmunirah, kak yan, adik jira

setakat nih jela gamba2 kami kat site.. yg lain2 g mengular kat dataran pahlawan.. seronokk!!! huhuhuh!! kami round2 banda mlaka tu, sampai masa terus balik...

tu je la cerite aku... nnti sambung kembali...
END..

Tuesday, June 2, 2009

keja mengular..

hello pembaca2 sekalian...
nih nak cerita sikit nih pasal hari nih... mcm biasa, today is better than yesterday... hari nih kami takde task ape2.. jadi kami g la cari kerja sendiri.. jadi kami pegi la site utk tgk clearing kat matchline2 yg terlibat... sampai je sana, jumpe plak en zainol... *leh la tunjuk rajin sikit.. sbb tanpa d suruh, kami rajin turun site.. kononnye...*




site clearing.. aku tgk dah mcm dinasour plak bulldozer tu..

dari kiri: adik mat, abg paiz, abg zainol, n adik awin.. ngeheheh!!

sorok2!!
lepas tu, br la kami mengular la, ape lagik.. kami g kat mini air terjun!! cantik jgk la.. tapi takde kolam kat bawah tu utk mandi manda bagai.. jadi kami merendan kaki n snap several pics aje... ngeheheheh!!!!
dgn abg paiz!! adik matt tamau amik gmba plak..hihihih!!

candit oleh adik mat!!
pandai plak dia nih curik2 gmba..