CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 26, 2010

stress yg btol2 stress

baru2 nih, sy telah mengalami tekanan sikit psl pilihan yang telah dibuat. sy rasa kputusan yg sy buat tu salah dan merugikan. akibat terlalu tertekan, sy jadi seorang yg blur seketika. (@_@)

jd, sy sedar yg sy tak boleh terlalu memikirkan sgt psl bnda yg dah terjadi. stop ask "why" to yourself. soalan yg takde jawapan akan membuatkan kita lg tertekan. jadi, kesimpulannye, jgn lah terlalu memikirkan sgt soalan2 yg timbul tanpa diundng itu. tapi, kite kena pikir apa langkah seterusnya yg kita kena amik utk overcome dat probs. bila dah dpt solution yg terbaik, insyaAllah, hati kita akan lebih tenang.

antara soalan2 yg akan membuatkan kita tertekan ialah:
-kenapa aku pilih nih?
-kenapa la aku buat kputusan mcm nih?
bla bla bla.. (~_~")
smuanye bermula dgn KENAPA

bukan ke soalan2 kat atas tu akan menyebabkan kita salahkan diri sendiri? bila kita salahkan diri sendiri, kita akan stress gilak. nnti bila stress gilak, kite akan buat sesuatu perkara yg bodoh gilak jugak. kan kan kan?? alhamdulillah, sy tak sampai tahap buat benda bodoh.. dgn kekuatn yg ada dlm diri dan sokongan family, sy bgn smula utk tidak menyerah kalah pada dugaan yg datang.

kini, sy rasa lebih tenang sikit dr minggu yg lepas. syukur..

alamak, mcm serius gile la plak entry kali ini.. hihihihhi~
sy hanye ingin berkongsi kpd pembaca blog ini je. manala tahu, entry ni leh jadi panduan kpd kamu2 yg membacanya.. tak byk, sikit pon jadi lah kan? sikit is better than never rite? hahahah!!

ok, stakat itu sahaja utk kali ini..
tata.. (",)v

0 comments: